8 Eylül 2018 Cumartesi

OLUMLU OLANI GÖRMEK



O sene Sınıf başkanıydım ve sınıfta başkanlığımın ilk günüydü.  Öğretmen ben sınıfa gelinceye kadar konuşanları ve uygun davranmayanları yaz dedi. Ben sınıfa gidinceye kadar bu sözü düşündüm. Sonra karar verdim. Bu diğer sınıf başkanlarının yaptığı bir uygulamaydı. Ben farklı bir şey yapacaktım. Sınıfa girince konuşmamaları konusunda arkadaşlarımı uyardım. 
Sonra kağıda isimleri yazdım. Öğretmen sınıfa geldiğinde kağıdı kendisine verdim. Kağıtta 10 kişinin ismi yazılıydı. Öğretmen tek tek isimleri okuyup tahtaya çıkarttı. Bütün sınıf ve tahtaya çıkan arkadaşlarım çok şaşırdı. Tahtaya çıkanlar ama biz konuşmadık ki demeye kalmadan, öğretmen hepsini tek tek tebrik etti. "Konuşmadan durduğunuz ve diğer sınıfları rahatsız etmediğiniz için çok teşekkür ederim." dedi. Başlarını okşadı. Yanaklarından öptü, teşekkür etti." 

Ben öğretmenime verdiğim kağıdın üzerine büyük harflerle "USLU DURANLAR" yazmıştım.

Farkındalığı başka bir yöne çekmeyi başarmıştım. Olumluyu görmek daha güzeldi. 

Ufak bir değişiklik yapmak istemiştim. Bu değişim öyle bir etki yaptı ki, bütün  okulda  konuşulur oldu. 

Çetin Deniz'in  "Değişim, Siz Elinizi Uzattığınızda Başlar." kitabından 

KİTAP SİPARİŞİ İÇİN RESMİ TIKLAYIN 

 DEĞİŞİM SANATI


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder